21 Nisan 2014 Pazartesi

İstanbullu Gruplara Alternatif İsim Önerileri

İstanbul' lu grupların artistliklerine diyecek yok, bunu bilmekteyiz. Böyle bir afralar, tafralar. Yüz yıllık samimi arkadaşın gruba girince bir anda bohem falan oluyor ya acayip bir şey hakikatten. Nice yiğitler bu hevesle eridi gitti, şahidim.



Ama Ankara öyle mi? Tabii ki değil. Ama bugünkü konu Ankara değil. İstanbul' dan gideceğim bugün.


İstanbul' da grup kurmanın belli başlı bazı kuralları var. Mesela her albümlerinde İstanbul' un adının geçtiği (pardon Istanbul) bir şarkı vardır. Neyse neyse yorum yok. Ben tek bir şeyden bahsedeceğim bugün: Grup ismi.

Nedir bu İstanbul gruplarının isminin kaynağı? Neden bu isimleri seçerler?


Mor ve Ötesi nedir mesela? Büyük Ev Ablukada nedir hacı? Yüzyüzeyken Konuşuruz ne amk? Halimden Konan Anlar ne ola ki? Siz anladınız neyden bahsettiğimi.

Şimdi bir formül geliştirelim. Diyelim ki Istanbul'lusunuz. Grup kurmaya karar verdiniz. Şöyle eğlenceli, şenlikli, biraz ekşi biraz tatlı bir grup kuracaksınız. Ah' lar oh' lar çok gidecek şarkıya. Böyle hafif hafif şikayet edeceksiniz beyzade gibi. Ne yapmak gerek?


Vapurları hayal edin. Martıları. Işıl ışıl bir güneş, hafif hafif, uçuş uçuş bir esinti... Daha sonra bir anda gözünüzü metrobüste açın. Arkadan biri fordluyor falan. Noldum lan deyin.

Dediniz mi? Şimdi bunları kelimeye dökelim.


Vapur gibi martı gibi naif bir kelime düşünün. Benim aklıma gelen ilk şey: Bulut

Metrobüste gözünüzü açmış gibi kültür şoku yaşatın sonraki kelimeye. Benim aklıma gelen: Asfalt

Şimdi son kelime olarak da bu ikisini harmanlamak gerek. Bir kelime de ona ekleyin. Benim aklıma gelen kelime: Günler

Birleştirelim: Bulut ve Asfalt Günleri. Yeterince saçma mı? Saçma. Bu grup tutar hacı.

Şimdi bir liste hazırlıyorum. Grubunuza kullanmakta özgürsünüz, hiçbir hak talep etmeyeceğim. Sadece bir referansınızı alırım o kadar.

1. Gece Gelirken Bak Bana (Emir kipi bir Istanbullu için elzemdir)
2. Tozlu Aynadaki Anılarım
3. Bir Bir Elli İki (sayıları böyle okumak da bir Istanbullu grup için havalı oluyor)
4. Ağladığım Günler Bitti (cümleler de önemli bir Istanbul grubu için)
5. Sahillerde Büyüyelim (hep yapalım hep edelim zaten)
6. Sen, Ben ve Onlar
7. Hasret Bizi Zımbalar
8. Bir Resim Yaktım
9. Keyif, Keyif & Karalar (amerikan hukuk büroları gibin)
10. Krallar ve Kraliçeler
11. Ataletli Kadın (bu grup Tuğçe'ye gelsin)
12. Bir Rüya Sızdı İçeriye

Eğer yetersiz geliyorsa benim bu İstanbul dışı görüşlerim yüzünden, ekşisözlük yazarlarının nicklerine de bakın derim. Gayet ilham verici olabiliyor bazıları. Pişman olmazsınız. Bol bol cümle kurmaya çalışın, biraz nesnel takılın, biraz öznel, gayet güzel şeyler çıkar emin olun. Olabildiğince dolaylı tümleç kullanın, olabildiğince zincirleme isim tamlaması falan. O grup tutar.


Bana yorum atın, aklınıza gelen grup isimleri için. Biriktirelim bunları, grup kuran olursa dayarız bu isimleri acayip tutar.

6 yorum:

  1. köprüden önce son çıkış

    YanıtlaSil
  2. Şimdi büyük oranda haklısın, ahkam kesmek de tatlı da, büyük ev ablukada ney demek de ağır cahillik göstergesi şimdi yani hani, hiç duydun mu şu ismi (bkz: turgut uyar)

    YanıtlaSil
  3. Bu yazının konusu bu tür isimlerin müzik gruplarında ne kadar sırıttığı idi. Yani "niye bu ismi verdin grubuna" tarzı bir atıftı... Bilmediğimi düşünmen "ağır cahillik göstergesi" olmuş. (bkz: ekşici ukalalığı)

    YanıtlaSil
  4. Yaaaaa işte aradığım yazı bravo...

    YanıtlaSil
  5. Grup isimleri için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil